UA EN

НАШІ НАБОЇ
СВІТЛІ ІДЕЇ

Up БЛОГ

Реклама на транспорті в Українін

Історія однієї національної рекламної кампанії на транспорті.

В 5-ти містах України протягом півроку можна було помітити яскраві автобуси, тролейбуси і трамваї Мяу!™, бренду кормів для кішок компанії Кормотех. З цією рекламною кампанією на транспорті під ключ постаралася команда рекламного агентства PUSH-K Solutions. Поділимося подробицями.

Про ефективність. Уявімо собі великий і красивий тролейбус, який з дня на день перетинає ціле місто мільйонник, показуючи мешканцям ваші рекламні віжуали і повідомлення. Великий і в різних частинах міста – інтуїтивно зрозуміло, що це ефективніше декількох бордів, які коштують стільки ж. Але інтуїція це добре, але ми без фактів і статистики нікуди. Щоб зрозуміти ефективність рекламної кампанії на габаритному транспорті і порівняти її з іншими каналами комунікації, необхідно зіставити під різними кутами і коефіцієнтами вартість і охоплення. Все здається просто, але ринок транзитної реклами суворий. Лише один з 5-ти локальних спеціалізованих операторів зміг дати OTS статистику по маршрутам у вигляді прогнозу кількості неунікальних контактів на місяць, а інших запит статистики взагалі здивував (зазвичай клієнти не питають таке, як виявилося). Тут вже розраховувати не доводилося на отримання даних по базовому числу GRP/день за маршрутами. Для підготовки коректних реалістичних прогнозів показників OTS, CPT і GRP кампанії, було зібрано і проаналізовано безліч доповідей, статей, кейсів за межами України. По крихтах пазл склався, всі розрахунки ефективності були проведені і тепер ми з обґрунтовано можемо сказати, що для широких цільових аудиторій при своїй поточній вартості (2019) реклама на транспорті — прекрасний канал комунікації.

Дизайн реклами на транспорті та узгодження. Актуальний Key Visual Мяу!™ був нами адаптований для брендування громадського транспорту. Після узгодження конкретних маршрутів і моделей дизайн макети були індивідуально підготовлені під кожну одиницю транспорту. У подібних адаптаціях варто враховувати % обмеження по друку на вікнах і технологічні отвори; варто пам’ятати, що за поганої погоди (пр. мокрий сніг) нижні борти швидко брудняться, тому сюжети і повідомлення варто розміщувати вище.
У більшості міст узгодження рекламних зображень з муніципальною владою необов’язкове або має формальний характер, а з огляду на те, що продукт кампанії корм для кішок, то сюрпризів не очікувалося. Але тут прийшов момент подачі локальним оператором в Одесі макета брендування трамвая місцевій владі, і ми отримали відмову. Припускаємо, чиновників збентежило зображення миски з кормом, яку нам запропонували прибрати з макету. Складно зрозуміти, які хімічні реакції спричинили висновок, що миска з кормом і його упаковка на транспорті можуть бути неоднозначно сприйняті одеситами, але історія закінчилася добре. Макет таки був схвалений без змін. Можливо допомогли приклади Києва, Львова, Харкова та Дніпра, де подібних думок не виникало.

Нанесення на транспорт. Саме брендування транспорту завжди є окремою істотною статтею витрат, яка співставна з 2-3 місяцями прокату самого транспорту. Відзначимо, що в Києві, Львові, Одесі, Дніпрі та Харкові оператори давно прекрасно освоїли техніки нанесення: зображення соковиті, а сама плівка може протриматися навіть більше року в прекрасному стані. Враховуючи, що щомісячний фотозвіт в таких проектах звичайна практика, то в разі пошкоджень зображення завжди можна попросити оновити конкретну ділянку (пр. двері), це може бути платно, але мова буде про невеликі суми, якщо порівнювати з вартістю повного брендування.

Недобросовісні оператори. Ми впевнені в наших локальних партнерах по ринку реклами на транспорті і тішимся, що вони дотримуються таких же високих стандартів етики бізнесу, як PUSH-K Solutions. На жаль, крім цих прекрасних компаній на ринку є і недобросовісні конкуренти, які абсолютно не гребують методами, заради частки ринку. З подібною ситуацією ми зіткнулися в Харкові. За 2 місяці до закінчення контракту на прокат транспорту з нашим брендингом конкуренти наших локальних партнерів організували демонтаж брендування з тролейбуса і вислали фотографії обдертого тролейбуса безпосередньому замовнику (!) з коментарем за змістом «Ми попереджали, що працювати в Харкові потрібно з нами» (!). Подібна поведінка не просто псує здорову конкуренцію на ринку і порушує антимонопольне законодавство України, а неприпустима в принципі в цивілізованому суспільстві. Завдяки нашим спільним зусиллям разом з харківським оператором дана ситуація була миттєво врегульована і вже за 3 дні тролейбус після повторного брендування вийшов на маршрут без витрат для клієнта і агентства. Цей випадок наочно показує, що за справедливість варто боротися, а недобросовісним операторам не місце на ринку, як і їх покровителям-натхненникам на державній службі.

Загалом прекрасний рекламна кампанія на транспорті і досвід для всіх учасників. «Обережно, двері зачиняються» 😀

Реклама на транспорте Киев. Забрендировать троллейбус. Троллейус 19. Троллейбус 11Реклама на транспорте в Харькове. Брендированный троллейбусРеклама на транспорте Львов. Забрендировать автобус.Реклама на транспорте Львово. Забрендировать трамвайРеклама на транспорте Днепр. Забрендировать трамвай. Реклама на транспорте Одесса.

Швидкий зв`язок

Для відправки натисніть Enter