У серпні-вересні 2018 року в Києві було складно не помітити муніципальну рекламну кампанію проекту Громадський бюджет (ГБ) 2019: події в усіх районах міста, публічні обговорення, інформаційні ресурси, соціальні мережі, борди, сітілайти, метро, зупинки… Кампанія охопила 2 млн. киян, згенерувала 550 тис візитів на сайт проекту , а понад 150 тис киян долучилися, пройшовши ідентифікацію і віддавши свої голоси за конкретні проекти Громадського бюджету. Результатом Громадського бюджету-2019 став 341 проект-переможець. На реалізацію цих проектів в бюджеті міста закладено 150 млн гривень, втілюватимуть департаменти КМДА під наглядом авторів, авторських груп і громадськості. Слідкуємо.
Художники, дизайнери, проектні менеджери і фахівці з комунікаційних стратегій PUSH-K Solutions з натхненням долучилася до розробки візуальної частини рекламної кампанії. Агентство долучилося не на комерційних засадах, це для нас був творчий і професійний виклик, який ми вирішили прийняти. Єдина винагорода, на яку ми розраховували, – це принести справжню користь Громадському бюджету Києва як інституту громадянського суспільства і прямої демократії, збільшити ефективність кожної гривні, витраченої містом на комунікаційну кампанію з залучення киян до обговорення і голосування за проекти ГБ.
Що з цього вийшло…
KEY VISUAL для рекламної кампанії Громадського бюджету 2019, який цілком обґрунтовано претендує стати головним символом цього надважливого муніципального проекту. Окрім художньої привабливості, Key Visual має чітке наповнення сенсами і є вдалою платформою для похідних креативів майбутніх комунікаційних кампаній.
СЕНСИ Засновники Києва стали прообразами персонажів Key Visual. Ті заснували місто, ці дбають про нього. Лінію асоціативності підтримує силует пам’ятника на бекграунді. Крім історичної асоціації, персонажі уособлюють головні напрямки проектів Громадського бюджету: спорт, технології, культура, освіта. Додаткові елементи Key Visual підкреслюють інші важливі сенси: кіт – дбайливе ставлення до тварин, кущ – екологія, ліхтар і лавка – інфраструктура міста і благоустрій.
ЛОГОТИП ГРОМАДСЬКОГО БЮДЖЕТУ. Зробили спробу і досягли результату. Первинні ідеї лого, де основою була монета, не призвели до ескізів, які б всім сподобалися. Еволюційним шляхом прийшли до використання існуючого туристичного логотипу Києва в комбінації з написом назви проекту фірмовим шрифтом. Інколи найкращі рішення дійсно лежать на поверхні.
БРЕНДБУК ГРОМАДСЬКОГО БЮДЖЕТУ З ОНОВЛЕНОЮ АЙДЕНТИКОЮ. У Громадського бюджету вже був Брендбук з елементами фірмового стилю, але в ході підготовки Key Visual ми виявили певні слабкі місця. Первинний Брендбук, як і логотип, свого часу створювався для всіх міст України, відповідно локалізація під Київ була відсутня, а для ліпшого сприйняття аудиторією вона необхідна. Крім того, первинні елементи фірмового стилю мали більш мінімалістичний дизайн ніж новенький Key Visual, а останній вже сподобався як громадськості, так і київській владі. Слабкі місця ми виправили. Елементи фірмового стилю отримали глибшу деталізацію, а їх перелік розширився. Серед нових елементів з’явилися силуети впізнаваних київських пам’яток, зробивши фірмовий стиль локалізованим під Київ. Всі напрацювання, нові рішення і правила використання ми виклали в новому Брендбуці Громадського бюджету. Тепер кожен автор проекту або дизайнер медіа агентства зможе створити, як із конструктора, свій власний стильний дизайн для просування свого проекту або рекламної кампанії (постери, банери, листівки, картинки для постів, що завгодно). Посилання на Брендбук ГБ…
5 СЮЖЕТІВ В КОНЦЕПЦІЇ KEY VISUAL
Для підсилення ефективності рекламної кампанії ГБ 2019 за мотивами Key Visual створили серію креативних сюжетів. Це мало б зробити комунікацію більш різноманітною і адаптованою для конкретних соціальних груп, підвищивши ефективність кампанії. Сюжети не були використані в повному обсязі, на жаль, на медіапланування ми не могли вплинути – наша місія полягала в створенні візуальних рішень для комунікаційної кампанії. Формально погоджені сюжети тривалий час просто лежали, в останній день голосування, щоб обсяг роботи з їх створення не виявився марним, з власної ініціативи ми запостили ці роботи на агентській FB-сторінці і мінімальним коштом запустили в платну ротацію — понад 30k переглядів, сотні лайків і десятки репостів для міста.
РЕЗЮМЕ. Офіційна подяка від мерії Києва* нас щиро тішить і зайняла почесне місце в офісі PUSH-K Solutions. Для агентства це був новий цікавий досвід кооперації з державними установами, громадськими активістами і колегами по цеху в соціально-орієнтованому проекті. Ця кампанія продемонструвала, що громадські активісти, соціально-відповідальний бізнес і представники влади спроможні разом вирішувати неймовірно складні завдання на благо простих людей і задля розбудови громадянського суспільства в Україні.
*«Цей сертифікат підтверджує, що компанія PUSH-K Solutions є партнером Київської міської державної адміністрації у побудові суспільного діалогу, запровадженні європейських практик публічної комунікації, реалізації ключових пріоритетів розвитку столиці»